Ar žinote iš ko susideda automobilio kėbulas? Daugumoje atvejų, grūdinta geležis ir itin stiprus plienas sudaro net 65 procentus viso automobilio svorio. Taip pat gausu aliuminio, vario ir kitų medžiagų. Kaip bebūtų gaila, dauguma šių medžiagų yra neatsparios rūdims. Korozija prasideda tada, kai neapsaugotas metalas gauną kontaktą su vandeniu arba drėgnu oru, kuriame taip pat yra vandens. Be to, prie korozijos proceso gerokai prisideda ir druska. Druska mūsų keliuose anaiptol nėra kažkas neįtikėtino – bene kiekvieną žiemą ant Lietuvos kelių ir keliukų yra išpilama tonos druskos. Žinoma, taip yra saugiau, tačiau automobilių kėbulai tuo tikrai nesidžiaugia.
Tad jei vis dar galvojate ar jums reikalingas antikorozinis padengimas – atsakymas gana aiškus. Vienintelis variantas kuomet antikorozinis padengimas tikriausiai būtų nelabai logiškas, tai jei turite labai seną ir mažos vertės automobilį, kuriam antikorozinis padengimas kainuotų tiek pat, kiek ir nupirkti dar vieną tokį patį automobilį. Jei mąstote, kiek gi galėtų kainuoti antikorozinis padengimas, tai viskas priklauso nuo jūsų automobilio dydžio. Kainos rinkoje svyruoja nuo maždaug 105 iki 400 eurų.
Ar galiu antikorozinę dangą padengi pats?
Įvairiose automobilių dalimis ir priežiūros priemonėmis prekiaujančiomis parduotuvėse turėtumėte rasti flakonėlių, kurie pristatomi kaip nuo rūdžių saugantis purškiklis. Taip, dauguma iš jų iš tiesų veikia ir padaro savo darbą. Bėda tame, kad tokį flakonėlį jūs galėsite išpurkšti tik ant vienos, galbūt probleminės vietos. Viso automobilio dugno ir kėbulo padengimas yra kur kas sudėtingesnis, reikalaujantis specialių įrankių ir žinių.
Atsakant trumpai ir lakoniškai – taip, antikorozinę dangą galite dengti ir pats. Tačiau ar jūs tikrai esate pasiryžęs nudirbti tokį darbą? Visų pirma tam jums reikės specialių patalpų. Minimaliausiai jums reikėtų sauso garažo su duobe, kadangi didžioji dalis darbo vyks iš automobilio apačios. Tuomet jums reikės tobulai nuplauto automobilio. Kadangi garaže automobilio greičiausiai nenusiplausite, jums teks važiuoti iki plovyklos. Kelionėje iš plovyklos atgal į garažą automobilio dugnas vėl gali išsipurvinti, todėl darbas nebus atliktas kokybiškai. Tuomet jums reikės įvairių įrankių. Įrankiai skirti tam, kad galėtumėte prieiti net ir prie tolimiausių kampelių, kuriuos taip pat reikia padengti antikorozine danga.
Viską susumavus, tokio darbo kaina gausis ne ką mažesnė, nei tiesiog paliekant automobilį pas profesionalus. Be to, negalėsite būti užtikrintas darbų kokybe ir sugaišite labai daug savo laiko.